Zaštićena i brendirana hrana skuplja, ali sigurnija

Bez autora
Dec 13 2010

Agencija za sigurnost hrane BiH organizirala je danas u saradnji s Općinom Stari Grad Sarajevo sastanak s proizvođačima, prodavačima i prerađivačima hrane u ovoj općini, o temi brendiranja proizvoda i zaštiti geografskog porijekla. Procedura brendiranja i zaštite traje oko 12 mjeseci. Praksa je da svaki domaći proizvođač želi aplicirati samostalno, ali iz Agencije predlažu proizvođačima da apliciraju kao dio jednog zajedničkog udruženja. Svaki proizvođač koji želi samostalno aplicirati za proces brendiranja, primjera radi ćevapčića, mora dokazati da je njen ćevap različit od ćevapčića u drugoj ćevabdžinici, a to je veoma teško budući da i proizvodnja i prerada moraju biti na istom području recimo općine Stari Grad. U tom slučaju može se ići na geografsko brendiranje, kada je procedura zaštite proizvoda jednostavnija i kraća. Proizvođači moraju angažirati konsultante koji će im pomoći u tom procesu, ali u ovom procesu cijena nije toliko važna, koliko je problem ispunjavanja zahtjeva u proizvodnji...

Zaštićena i brendirana hrana skuplja, ali sigurnijaAgencija za sigurnost hrane BiH organizirala je danas u saradnji s Općinom Stari Grad Sarajevo sastanak s proizvođačima, prodavačima i prerađivačima hrane u ovoj općini, o temi brendiranja proizvoda i zaštiti geografskog porijekla.

Pomoćnik direktora Agencije za sigurnost hrane BiH Nijaz Bajramović kazao je da procedura brendiranja i zaštite traje oko 12 mjeseci. Praksa je da svaki domaći proizvođač želi aplicirati samostalno, ali iz Agencije predlažu proizvođačima da apliciraju kao dio jednog zajedničkog udruženja.

Bajramović ističe da svaki proizvođač koji želi samostalno aplicirati za proces brendiranja, primjera radi ćevapčića, mora dokazati da je njen ćevap različit od ćevapčića u drugoj ćevabdžinici, a to je veoma teško budući da i proizvodnja i prerada moraju biti na istom području recimo općine Stari Grad.

U tom slučaju može se ići na geografsko brendiranje, kada je procedura zaštite proizvoda jednostavnija i kraća.

Proizvođači moraju angažirati konsultante koji će im pomoći u tom procesu, ali Bajramović kaže da u ovom procesu cijena nije toliko važna, koliko je problem ispunjavanja zahtjeva u proizvodnji.

Bajramović je kazao da su brojne prednosti kada se zaštiti proizvod oznakama geografskog i tradicionalnog porijekla i oznakom originalnosti, jer on daje prepoznatljivost određenom kraju i proizvođaču; međutim, taj proizvod je automatski skuplji, ali i sigurniji.

Današnjem skupu prisustvao je pomoćnik načelnika Općine Stari Grad Sarajevo za privredu Alija Kamber koji je kazao da se ovakvim skupom nastoji dati podsticaj za brendiranje u ovom kraju.

Dodao je da će općina zajedno s proizvođačima dati prijedloge za brendiranje određenih proizvoda u ovoj općini i pružiti punu podršku da bi se realizirao ovaj zadatak.

Organizatori ovog skupa istaknuli su da će brendiranje spriječiti pojavljivanje drugih gradova na sarajevskim proizvodima i postići će se autohtonost proizvoda.

Na području općine Stari Grad registrirano je oko 300 subjekata koji se bave svim fazama proizvodnje, prerade, obrade i distribucije hrane, ali samo mali broj njih prisustvovao je današnjem skupu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik